måndag 28 juli 2008

Stuck in 2006

Solskyddsfaktor 50. Och hur folk behandlar sina barn på stränder: Gå inte där! Gör inte det! Kom hit! Gå dit! Akta dig för vattnet! Släpp fisken! Nu blir det sand här... förbannat! Bada nu då! Nu ska vi bada! Är det kul på stranden? Nej, vi ska inte fika nu! Nu slutar ni kasta sand på varann! Den som kastar sand får ingen glass! Kastar ni sand en gång till åker i hem! Ät upp din våffla! NEJ!

Kom, kära Mariestadsbor (ja, det är här jag firar min "semester") och låt oss bejaka förvirringen istället. Anarki, tänker jag på. När jag sitter här och har plats 196 i Försäkringskassans telefonkö.

För övrigt är det just om oreda jag skriver nu - eller undviker att skriva - i mitt s.k vetenskapliga projekt. Hur behåller man oredan, hur undviker att man att döda sitt undersökningsobjekt? De kallar det för en "Metoduppsats för 10 poäng". Jag misstänker att det är de första tecknen på mental ohälsa.

Det har vidare påpekats för mig att jag tycks ha fastnat i 2006. Jag är därmed i otakt med världen, svårt omodern som någon sa, men alltjämnt avantgarde här i Skaraborg.

Inga kommentarer: